Orbán már ott tart, hogy ha nem ők nyernek áprilisban, Miskolcra fog menni az összes migráns

  • narancs.hu
  • 2018. március 2.

Belpol

A borsodi megyeszékhelyen járt a miniszterelnök, ahol fenyegetésre és burkolt cigányozásra is jutott ideje.

Miskolcon kampányolt Orbán Viktort, aki interjút is adott a helyi tévének, bár kemény kérdésekkel egyáltalán nem kellett szembenéznie,

nyugodtan tudott migránsozni, és „bevándorlóországgal” fenyegetni.

Orbán azt mondta, a legfontosabb kérdés a migráció kérdése, ezért az ő véleménye szerint erről kell gondolkodni és beszélni a legtöbbet. Ezzel egyébként világossá vált, hogy szó sincs arról, amiről az elmúlt napokban lehetett olvasni, vagyis hogy a kormány lejjebb tekeri a Soros Györggyel és a bevándorlókkal való fenyegetőzést.

Szerinte Magyarország előtt két út áll: vagy nemzeti kormány lesz, és akkor nem lesz bevándorlás, vagy Soros György emberei alakítanak kormányt, és akkor Magyarország bevándorlóországgá válik. Utalt arra, hogy a miskolci emberek „tudják, mi az a bevándorlás”, tapasztalták már korábban, amikor a városon kívül érkeztek ide magyar emberek,

ám az nem derült, hogy mégis mire utalt a miniszterelnök.

A 18. század végétő érkező galíciai zsidókra, esetleg a felvidéki magyarokra, vagy a 20. század második felében betelepülő romákra?

Orbán Viktor stadionba megy

Orbán Viktor stadionba megy

Fotó: Facebook/Orbán Viktor

Majd jött a fenyegetés is: Orbán szerint „a migránsok mindig nagyvárosokba mennek, a gettók, a no-go zónák ott alakulnak ki, a párhuzamos társadalmak, az együttélés minden nehézsége ott jelenik meg”, így szerinte igazából

Budapest és Miskolc kerülhet veszélybe.

A hódmezővásárhelyi vereségről annyit mondott, hogy számára ez volt a „riasztócsengő”, majd gyorsan hozzá is tette, hogy szerinte az ellenzék „paktumot köt a háttérben”, és a végén egyetlen embert fog indítani mindenhol. De ez a megszólalás sem lett volna teljes Soros György nélkül: Orbán szerint ugyanis akivel a paktumot megkötötték „a Soros-tervnek megfelelően megszavazza a Brüsszel által kért törvényjavaslatokat”.

(via Index/hvg.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.